Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co tím chcete říct, milá média?

Často mi v posledních týdnech volají různí novináři. Ptají se často, proč za stranu Republika kandidují stávající senátoři Lebeda, Krejča a Janeček. Mnohokrát jsem to novinářům vysvětloval, ale zatím jsem v médiích toto vysvětlení nenašel. Je možné, že v České republice působí média na nějaké paralelní linii, někde, kam část lidí nedohlédne, tedy neviditelná média?

Strana Republika je pravicová, jak je prý možné, že za ni kandidují senátoři, původně zvolení za ČSSD? Mnohokrát jsem to novinářům vysvětloval, ale zatím jsem v médiích toto vysvětlení nenašel. Je možné, že v České republice působí média na nějaké paralelní linii, někde, kam část lidí nedohlédne, tedy neviditelná média? Anebo novináři, když nedostanou odpověď takovou, jakou chtějí slyšet, tedy takovou, jakou mají svými pány nařízeno publikovat, prostě rozhovor nezveřejní? Ať už je to jak chce, objasním tady velmi jednoduše, proč bývalí senátoři ČSSD kandidují pod hlavičkou Republiky.

Co je to pravice?

Pro snadnější pochopení nejdříve vysvětlím, jak je to s tou pravicovostí politické strany Republika. V České republice nikdy nebyla žádná opravdu pravicová strana. Možná někdy v začátcích svého působení ODS dávala naději, že půjde tím směrem, ale to už dávno není pravda. Žádná strana se tady nikdy nechovala pravicově, a proto díky stranám, které hlásaly pravicovost, ale ve skutečnosti se chovaly levicově (zvyšování daní, zhoršování podnikatelského prostředí, likvidace pracovních míst), dostalo slovo „pravice“ negativní příchuť. Jak má vypadat opravdová pravice tedy v ČR vlastně nikdo neví, kromě lidí, kteří měli možnost žít a pracovat (legálně) dlouhodobě v „západní“ cizině.

Ven z krabice

Nechci, a nikdy v životě jsem nechtěl, být zařazovaný do nějaké jasně vymezené kategorie – tedy být hozen do nějaké krabice. Člověk v krabici má velmi omezené možnosti hledat nová řešení, je svázán danými pravidly, nemůže vybočit, a to ani v případě, že věci se nepohybují správným směrem. Proto ani Republika není v krabici. Nejsme tvrdě pravicová strana – nepovažujeme za nutné být věřící, chceme podporovat slabé a potřebné, nemáme averzi vůči homosexuálům apod. To a spousta dalších aspektů nám z té krabice nějak trčí ven. Chceme jednoduše prosazovat věci, které jsou správné a potřebné, a je nám úplně jedno, jestli patří do „pravicové“ nebo „levicové“ krabice. A myslíme to vážně, a proto mezi sebou máme lidi, kteří to chápou stejně.

Vznik Republiky

Když jsem poznal, že strana VV, jejímž jsem byl členem, přestala jít po určité době za původním cílem, bylo jasné jenom jedno – ze strany odejdu, protože už není tím, čím slibovala být na začátku.    Najednou jsem stál před nelehkým rozhodnutím. Mohl jsem odejít z politiky a vrátit se ke svému relativně pohodovému životu. Anebo jsem mohl v politice zůstat. Problémem ale bylo to, že v ČR nebyla žádná politická strana, které bych věřil a se kterou bych se aspoň částečně ztotožnil. Rozhodl jsem se zůstat – nikdy neodcházím od rozdělané práce. Znamenalo to ale založit novou politickou stranu. Tak vznikla Republika, aby mně a dalším umožnila jít za původním cílem.

Nový autobus

Novinářům, kteří se ptali, proč nová strana, jsem to vysvětloval takto:

Jednou jsem se rozhodnul, že pojedu z Prahy do Brna. Našel jsem si autobus, který podle jízdního řádu do Brna jel. Cesta ubíhala, ale najednou se řidič zbláznil a někde na křižovatce odbočil na Jihlavu. Nemám nic proti Jihlavě, ale já jsem chtěl do Brna, tak jsem z autobusu vystoupil. Mohl jsem se vrátit nějakým jiným autobusem do Prahy. Nebo jsem mohl zůstat sedět na křižovatce a marnit čas přemýšlením, co dál. Anebo jsem mohl počkat na nějaký jiný autobus, který pojede do Brna. Ale on žádný nejel. Nezbylo mi nic jiného, pokud jsem do toho Brna chtěl dorazit, než pořídit si vlastní autobus, který mne do Brna doveze. Několik lidí do mého autobusu nastoupilo se mnou; také chtěli do Brna, ale můj autobus byl jediný, který tam opravdu jel. Další spolucestující přistoupili po tom, co zjistili, že i jejich řidič se zbláznil a vezl je jinam, než původně sliboval. Jsou mezi nimi i tři stávající senátoři, kteří dlouhodobě odmítali v autobuse, v němž cestovali, tancovat tak, jak jejich šílený řidič pískal. Náš autobus se pomalu zaplňuje, všichni cestující jsou klidní, všichni chtějí do Brna a všichni vědí, že řidič tohoto autobusu se nezblázní.

Pomsta

Jsem velmi rád, že se nám podařilo přesvědčit stávající senátory Lebedu, Krejču a Janečka, aby znovu kandidovali do Senátu, a to za naši Republiku. Žádný z těchto mužů neměl šanci být znovu nominován ČSSD, a to z jednoho prostého důvodu: dlouhodobě odmítali podřídit se tvrdé drezůře, která v ČSSD panuje; je tam zakázáno mít vlastní názor, jeho vyslovení je tvrdě stíháno. Jedním z  projevů neposlušnosti těchto tří senátorů bylo důrazné otevřené vystupování proti stávajícímu znění Zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi (tzv. církevní restituce). Vrcholem drzosti bylo, když podepsali ústavní stížnost na tyto církevní restituce, a to přes výslovný zákaz vedení strany. Strany, jejíž předseda se nezdráhá ohánět bojem proti církevním restitucím! Tím si tito a další neposlušní senátoři ČSSD podepsali i rozsudek. Tři jmenovaní senátoři byli tak znechuceni chováním strany, za niž byli do Senátu zvoleni (nebyli všichni členy), že už dále nechtěli v politice zůstat.  Protože jsem je ale všechny znal coby pracovité a poctivé chlapy, kteří dokáží odvést kus práce pro společnost, snažil jsem se je přesvědčit, aby svůj senátorský mandát obhajovali. Tato země přece potřebuje ve vedení lidi, kteří se nebojí bojovat za dobrou věc a jsou ochotni obětovat svůj soukromý život. Všichni tři senátoři měli během mnoha dlouhých jednání možnost seznámit se se zaměřením a programem Republiky, a po nabytí přesvědčení, že se naše názory ve všech důležitých bodech shodují, souhlasili s obhajobou svých mandátů pod hlavičkou Republiky coby nezávislí kandidáti. Je to pro mne a pro všechny členy Republiky velkou ctí.

Otroci a hlupáci.

Několik novinářů se mě (a nejen mě) na tyto věci opakovaně ptalo. Nikde jsem to ale nenašel, nikdo o tom nepsal. Kromě paralelního mediálního světa, který jde mimo náš dohled, mě napadají ještě dvě možnosti, proč se nikde neobjeví zmínka o tom, na co jsem novinářům odpovídal: buď mi volali jenom hlupáci, kteří si při rozhovoru zapomněli dělat poznámky a potom se jim z hlavy vytratilo i to, že dělali nějaký rozhovor, anebo jsou novináři jen trapnými otroky a poslušnými poskoky majitelům médií anebo těm, co média ovládají. Já si jinak fakt, že novinář nezveřejní rozhovor, o který sám požádá, a to opakovaně a na různá témata, vysvětlit nedokážu.

Autor: Otto Chaloupka | pondělí 6.10.2014 8:30 | karma článku: 12,04 | přečteno: 553x
  • Další články autora

Otto Chaloupka

Senát je k ničemu! Pokud volíte ČSSD...

A jdeme do finále. Již brzy budeme znát finalisty soutěže o senátorské posty. A co na to lidé? Denně slýchám, že nejdou volit, protože je Senát k ničemu. A víte co, máte pravdu. Pokud volíte ČSSD, případně strany současné koalice, je to tak!

10.10.2014 v 10:00 | Karma: 18,91 | Přečteno: 630x | Diskuse| Politika

Otto Chaloupka

Jak je to s Vaším občanstvím, Mr. Dienstbier?

Ministr české vlády, člen Horní komory Parlamentu ČR a kandidát obhajující svůj senátorský post. Z vlastní zkušenosti se musím ptát, jak to má pan Dienstbier se svým americkým občanstvím. Pokud jej totiž stále drží, pak je to vědomé a příkré porušení zákonů Spojených států amerických. Lze takovému člověku věřit, že skutečně ctí zákony své země?

8.10.2014 v 12:31 | Karma: 39,53 | Přečteno: 3242x | Diskuse| Politika

Otto Chaloupka

Islám, nebo my?

Několikrát jsem už dostal otázku: „Co chcete vy a vaše strana dělat s problematikou imigrace a konkrétně se situací kolem islámu?“

7.10.2014 v 8:30 | Karma: 37,88 | Přečteno: 2247x | Diskuse| Politika

Otto Chaloupka

Analýza bordelu

Tímto blogem si pravděpodobně moc přátel neudělám. Ale ten, kdo ho dočte do konce a zamyslí se nad jeho obsahem, zjistí, že má hlavu a patu. Hledal jsem vhodný titulek, ale nic výstižnějšího mě nenapadlo, tedy ponechávám pracovní název – Analýza bordelu.

30.9.2014 v 11:31 | Karma: 29,01 | Přečteno: 1330x | Diskuse| Politika

Otto Chaloupka

Už jsou tu zase. Volby!

Volby. Závody v populismu, pokrytectví a lhaní. Každý závod, každá soutěž má svoje favority. Jsou to ostřílení veteráni, kteří znají trať, různé zkratky a triky, kterými mohou převálcovat soupeře. Mají také svoje fanoušky, kteří jim fandí a podporují je. Tito jsou mnohdy tak zaslepení, že jim ani nevadí, že jejich favorit nebojuje férově. Často se stává, že takový favorit má na své straně i rozhodčí nebo porotu. K tomu bohaté sponzory, kteří zajistí propagaci a přípravu svých oblíbenců. A podle toho často vypadá konečný výsledek takového závodu. Jsou to závody s nerovnými pravidly.

26.9.2014 v 13:22 | Karma: 22,39 | Přečteno: 656x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

ANO bylo pro zvýšení věku odchodu do důchodu. Havlíčkovi vadí zápis z Hradu

24. dubna 2024  14:43,  aktualizováno  15:14

Hrad zveřejnil záznam z jednání o důchodové reformě. Na té se zástupci vlády, ANO a Hradu shodli,...

V Černošicích spadlo do bazénku batole, skončilo podchlazené v nemocnici

24. dubna 2024  15:06

V Černošicích spadlo do zahradního bazénku 2,5leté dítě. Na místě zasahovali záchranáři, kteří jej...

Ficova vláda schválila zákon o veřejnoprávní televizi, z RTVS bude STVR

24. dubna 2024  13:08,  aktualizováno  15:04

Slovenská vláda ve středu schválila návrh zákona o Slovenské televizi a rozhlasu (STVR). Ten...

Za pomoc známým s daňovými podvody dostal šéf finančního úřadu podmínku

24. dubna 2024  15:01

Krajský soud v Brně ve středu opětovně uložil podmíněný a také peněžitý trest bývalému řediteli...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 59
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1872x
Narodil jsem se v roce 1960 v Hodoníně. Studoval jsem VUT v Brně, ale studia jsem nedokončil. Po absolvování základní vojenské služby jsem v roce 1985 emigroval do Rakouska, o rok později do USA. V ČR žiji trvale od roku 2007. V roce 2010 jsem byl zvolen poslancem Parlamentu ČR.
Ve Sněmovně jsem pracoval jako místopředseda Výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj a zároveň ve Volebním výboru. Byl jsem stálým členem delegace Rady Evropy.
Jsem předsedou politické strany Republika.

Více na mém Facebooku http://www.facebook.com/ottochaloupka